Monday, July 20, 2015

Selamat Hari Raya AidilFitri // Syawal 1436H


Bismillahirahmanirahim .
Alhamdulillah , bersyukur ke hadrat Illahi kerana dengan izin-Nya , aku masih dapat bernafas dari bermulanya Ramadhan sampai la Syawal hari nie . so , my wishlist untuk AidilFitri kali nie , Alhamdulillah termakbul jugak . nak bagi duit raya kat mak ayah , accomplished ! hehe . hanya Dia yang tahu betapa berposak aku ot semua dan aku kuatkan asa aku nie semata-mata sebab Dia juga . nak kejarkan keredhaan Dia :']

gambar kat atas tue , Alhamdulillah semuanya milik Dia . aku nie Dia bagi pinjam merasa je nikmat dunia yang tak akan kekal sampai Syurga-Nya :'] ya , apa lagi nikmat dari Tuhan-Mu yang perlu engkau dustakan ?

kehidupan manusia itu ada jatuh dan bangunnya . yang paling bestnya bila kau ada Tuhan yang bernama Allah . Dia selalu ada , dalam jiwa . walaupun jauh mana kau pergi , even dalam tanah tujuh hasta , Dia tetap ada , menjaga :]

hidup , rezeki , ajal dan jodoh kita mungkin tak sama . tapi kita masih sama , sebagai hamba Dia :] keyakinan kita terhadap Dia tue yang paling penting dan selagi boleh , tetapkanlah dalam hati dan Iman kita yang Dia TETAP ADA . walau mungkin apa yang kita hajatkan belum dimakbulkan oleh-Nya , yakinlah Dia sedang merancang yang terbaik untuk kita . yang PALING PENTING , YAKIN . itu saja 

dikesempatan ini . saya , Rahmah binti Sa'ari ingin memohon ampun terhadap salah dan silap yang pernah ada dengan sesiapa juga yang mengenali diri ini . secara sengaja ataupun tak sengaja . harap diampunkan . semoga dipertemu lagi dengan Ramadhan juga . Aamiin





Al-Fatihah buat arwah nenek , Patimah binti Dolah .
Al-Fatihah buat arwah pak itam , Hamzah bin Basiron .
Al-Fatihah buat arwah man , Azman bin Daud .


...ini takdir Yang Maha Esa di pagi raya... :']