Friday, July 10, 2015

sisterhood :]

1

2

3

biar gambar berbicara :]

dalam hidup , sampai la aku dah 24 tahun nie , aku selalu cari apa itu sejati . puas la jugak aku kenal , berkawan dan berkongsi kasih sayang dengan sesiapa yang pernah hadir dalam hidup aku . tapi , tetap tak jumpa apa itu sejati .

Alhamdulillah , till now aku still okay dengan individu yang aku text dalam gambar kat atas tue :] yap , aku pernah ditinggalkan dan meninggalkan manusia yang pernah sudi hadir dalam hidup aku . dan sampai sekarang aku masih belajar apa itu menghargai dan dihargai . hidup kalau tak ada susah dan senang , tak mencabar la , kan ? hehehe

yang paling hebat dugaan yang pernah aku hadapi , seingat aku , masa umur aku 22 tahun . aku mencari-cari sesuatu untuk bahagia di masa hadapan . memacam manusia aku jumpa . and manusia sesenang tue datang dan pergi dalam hidup . haha . sampai la sekarang punya keadaan , aku dah tak kesah siapa yang hadir dan pergi :] sebab yang boleh terima diri aku seadanya yang akan tetap setia sampai abadi . even aku tahu perangai aku nie tak sebaik yang diajar Nabi .

so , nasihat aku pada junior aku yang still ada ''adik sayang" , percayalah , 'benda' yang kita pernah ada nie , tak lama . kalau ada pun , mungkin yang kekal hanya kenangan :] aku berani kata sebab ini yang aku alami . Alhamdulillah aku dengan kakak sayang (kakak angkat) kenal dah nak masuk 11 tahun . sampai la adik sayang (adik angkat) yang sekarang , kenal masa 2008 . haha ko kira la sendiri ea :]

kita perempuan . lain la kalau kehidupan kita dengan lelaki . mungkin akan sampai tahap kahwin . sebab tue kita terbatas . aku selalu cakap dengan adik aku sendiri , kalau aku dengan kengkawan aku yang sekarang , kalau aku boleh pilih and kahwin dengan dorang (perempuan) , aku dah aim siapa yang aku nak jadikan as my wife . ayat macam lesbo je , kan ? KAHKAHKAH . kan aku dah kata KALAU . haaa hahaha jangan salah faham , okay ?

masa aku kat Mekah hari tue , aku ada berdoa pada Allah . moga suatu hari nanti aku akan jumpa seorang kawan yang boleh aku bawa and teman aku sampai ke alam abadi . setiap kali aku berdoa , lepas tue mesti aku akan nampak muka yang serupa macam someone yang aku kenal . SETIAP HARI okay , SETIAP KALI LEPAS BERDOA , aku nampak macam muka dia . kalau kau jadi aku , kau nak kata apa ? kebetulan ? atau petunjuk dari Tuhan ?

and till now , aku mengaku aku segan kalau nak menang hati dia balik . ya , menang hati dia balik sebab aku selalu buat dia menangis dulu . even aku sakitkan hati dia , tapi aku tak pernah mintak dia datang kat aku balik . dalam aku sakitkan hati dia , sampai sekarang , setiap hari aku berdoa pada Allah supaya rasa hati nie antara aku dengan dia tetap sama sampai bila-bila . biar dia jelah yang rasa . tue je dah cukup memadai bagi aku .

dan , semoga dia baca post aku untuk kali nie :]

aku tahu , kalau dia tahu dia la orangnya , dia akan datang beraya rumah aku tahun nie . HAHAHAHAHAHA TETIBA je , kan ? HAHAHAHAHAHAHA takde kaitan langsung . okay la , chow