Wednesday, November 23, 2016

"Hope I can give something special to you..."

Bismillahirahmanirahim :]

wahhh, lama tak update blog woiii hahaha. last when Im wishing birthday wishes to my lovely Aina Shazwani :] so, today nak update pasal...haaa meh teruskan baca :p

so kali nie punya post, nak update pasal hari tue dak mangkuk nie punya birthday celebration leee HOHOHO kena prank kawkaw punya! haaa suka tak? suka tak? :D

untuk memulakan perjalanan cerita birthday celebration nie, aku pilih untuk susun jalan cerita dengan menggunakan lima (5) soalan yang biasanya digunakan sebagai main ranting peta mindaaa. haaa mesti cikgu bm masa sekolah rendah aku bangga dengan aku sebab sampai la umur aku dah 25 tahun nie aku mempraktikkan penggunaan ranting peta minda nie. kahkahkah. k k proceed.

firstly, APA.

so, kali nie punya post is about BIRTHDAY CELEBRATION. nak tahu siapa punya birthday? haaa g baca post SEBELUM nie. muehehe :p

secondly, BILA.

okay, actually aku dah lama plan nak buat birthday celebration dia nie. tapi, aku tak tahu menjadi ke tak. dah plan SEBELUM bulan 10. firstly terlintas kat kepala otak masa SEBELUM puasa. tapi untuk memikirkan bagaimana dan potensi untuk menjayakan tue yang start bulan 9, tak silapnya :] hehehe.

em, bila dah plan, usulkan jugak kat kakak si gile nie. KAHKAHKAH :D then, haaa jadi la semua satu family dia pun sudi beri kerjasamaaa :p so, starting bulan 9 tue aku dah listkan pape barang yang terlibat semua. siap ada plan A, plan B and etc. kihkihkih :p haaa awak, power tak kita punya plan? *senyum berlagak sat* ;) HOHOHO.

actually aku ada snap gambar 3 wishlist aku masa nak celebrate birthday dia nie. but, tak jumpa pulak gambar dalam fon. so, aku listkan jelah ea apa yang aku ingat :'] hehehe

wishlist on your birthday:
1. flowers and balloons for you
2. cake and candles 
3. smile on your face :']

maka, yang termampu, saya merealisasikan my wishlist on your birthday dalam bentuk...

 cake and candles 

flowers and balloons


thirdly, DIMANA.

bila cakap pasal dimana nie, actually masa plan nak buat celebration nie, aku pasrah je mana tempat kalau dapat buat. kalau masa tue yang bertuah buat kat rumah dia, so buat la kat rumah dia. asal dapat jelah orang kata. hahaha :D

but, dalam hujung bulan 9 tak silapnya, kakak dia kata ibu dia bagi pergi short vacay together kat Grand Lexis Hibiscus, soooooo, muehehe nie yang nak senyum berlagak lagi nie ;D so, Alhamdulillah, Allah beri aku peluang untuk buat birthday celebration dia kat GLH :] hehehe.

bila fikir balik, seriously nie first time kot aku nak buat birthday celebration kawkaw and special the most :'] hehehe rezeki awak, sayang. yomked! :*

 nie masa baru je sampai  GLH and in progress doing your surprise, baby. hehehe

balloons on swimming pool hehehe


forth, BAGAIMANA.

kalau cakap pasal bagaimana nie, actually, demi Allah, 100% aku serahkan dan tawakal pada Allah. aku mana reti woi nak buat surprise nie wuuu. mana yang terlintas dalam pale otak, aku buat. gasak leee HAHAHA. actuallynya nak g ke GLH nie pun aku tak pernah pergi woi! KAHKAHKAH! ;D hah caye tak? tak caye? hah nie bukti


siap guna waze hokay -.-

HAHAHA Alhamdulillah, selamat la jugak sampai walaupun lambat wuuu. on that day happen, is Friday. so, aku apply cuti. Alhamdulillah jugak cuti approved. so, on that day aku FULLY ke hulu hilir all out tenaga dan otak semua to give the best suprise for you, sayang :'] hehehe.

but, before gerak ke GLH tue, tetiba kakak senior masa kat mghs nak jumpa pulek. adehhh. aku dah serba salah. so, proceed la jugak jumpa sebab aku dengan kakak senior tue rapat :] so, selesai je jumpa, kejap je jumpa sebenarnya. tak sampai 30 minit. then, aku start cari barang to do surprise. 

settle je cecari barang and pick up barang yang dah booking awal such as cake and flowers tue, baru aku gerak g GLH. aku terpaksa gerak lambat sikit sebab dah call GLH and orang yang in charge tue kata boleh check in lepas kol 4 petang. hm jadahnya macam zombi le aku menunggu kol 5 lebih -.-

then, kol 5 lebih la aku gerak g sanaaa :] muehehe

lastly, fifth, KENAPA.

em, I dont know why I wanna do this suprises for you. youre always with me in my ups and downs. kita dah kenal lama kan, sayang? since that day, 31st of July, 2010. youre always give your arms and shoulders for me to hold :'] always see me in my tears. be with me when Im in my happiness. 

youre just like my everything in my life, sayang :']

people didnt understand the way we are. the way we act to each other. and how we communicate. yang dorang tahu tengok kita macam lain macam je. haha kita sabar ye, sayang? they dont understand :'] but, as long as we STILL AND STAY keep in touch and always be together, I hope you can accept me the way I am and always be with me in my ups and downs :'] and this things FOREVER be the same goes to me, okay? 

THIS I PROMISE YOU :']

so, let me give those who would like to read my post (this post) how youre looking on your birthday. your special day :] hehehe may Allah bless you always and surely may Allah bless US, baby :] 
Aamiin.

sesampai je kami di GLH.
hehehe kehadiran kami disambut dengan bunga api :p
haaa video tue nanti saya akan upload on this blog soon, okay?
kasi readers tertunggu-tunggu sikit :p muehehe



masa nie kononnya nak tunggu kakak dia amek kunci. 
pada hal dia tak tahu masa sampai je kat rumah dia untuk amek dia dengan kakak dia, kita dah bagi awal-awal kunci bilik kat kakak dia. HAHAHAHAHAHAHAHA ;D amacam? bak kata dia kena tipu hidup hidup le wa cakap luuu ;p ibu dia komplot sekali tue yang best! KIHKIHKIH

tunggu buggy car untuk membawa kami ke bilikkk
hm bilik takdok le jauh nau. barang je yang banyak bawak :p

sooo, video masa prank kan my birthday girl tue in sya Allah saya akan upload on next post, okay? hehehe

 please refer to my wishlist on your birthday
yang ketiga tue. hehehe :']

gambar masa potong kek takdok. tapi meh saya gigih tunjuk jugak.
sanggup au screenshoot and keep replay video birthday prank dia semata-mata nak dapat view time sayang saya tengah potong kek.
hehehe

kesian dia masa nie nak potong kek pipi still basah sebab nangis ye :'p hehehe
sebak ke terharu tue, yang? kikiki :p

 view on our last day :] 
hm baju saya yang besau ke atau saya memang dah besau? 
hmmm hmmm hmmmmmm

okay, next day (2nd day) and last day (3rd day) punye story kita share lain kali kalau panjang umur ea. hehehe saja je post gambar masa last day tue sebab nak bagi view masa siang :p

adios.